הלוקיישנים היפים לצילום בהר הנגב!

ספיר אדלר

הלוקיישנים היפים לצילום בהר הנגב!

ספיר אדלר, בלוגרית וחובבת צילום, טיילה עם משפחתה ברחבי הר הנגב ואספה עבורכם המלצות על המקומות הכי יפים לצילום שאתם חייבים להכיר באזור, כולל טיפים לצילום

אני מאוהבת במדבר ובכל מה שהוא מסמל עבורי. המדבר עבורי הוא שקט, ריטלין שמרגיע את המוח הבלתי פוסק שלי, הוא נופים, פרא, שלווה, עומק, נחת ואינסוף אוויר.

קוראים לי ספיר אדלר, אני בלוגרית אופנה ולייף סטייל לילדים, צלמת סמארטפון, מנהלת סושיאל, גננת כבר 12 שנים ועוד כמה דברים ברזומה, אבל גם אמא לשלושה בנים, מטיילת בנשמה ומכורת מדבר רצינית. אם תציבו בפני את שאלת החופשה האולטימטיבית בארץ ותציעו צפון או דרום, התשובה המיידית שלי תהיה- דרום. הנוף הפתוח והאינסופי של הדרום מרים כל טיול, וכל פעם מחדש! בחודשים האחרונים טיילנו דרומה בתדירות של אחת לחודש, כשרוב הטיולים שלנו כוללים את הילדים, והם ההוכחה שאפשר לטייל, ללכת במסלולים, ללון מחוץ לבית, לצלם ולתעד, וליהנות- גם עם הילדים. הכל תלוי, אגב, בתיאום ציפיות ביניכם לבין הילדים, ביניכם לבין עצמכם, ובאיזון בין אטרקציות וזמן חופשי לילדים.

ועכשיו, נחזור לסיבה שלשמה התכנסו מלכתחילה: קבלו ממני רשימה של 11 לוקיישנים לצילום שאתם חייבים להכיר באזור הר הנגב. שימו לב שגם הוספתי לכם טיפים לצילום בכל אחד מהלוקיישנים:

שקיעה / זריחה בהר אבנון באופן כללי תצפית מדברית גבוהה בשילוב שקיעה או זריחה זה מצב של win win ! שילוב של נוף עוצר נשימה ותחושה של בריאת העולם. אני באופן אישי זכיתי לשקיעה מעל הר אבנון והיא כמובן הייתה מרהיבה ביופייה- כמו לצפות בכדור אש יורד על הארץ וצובע אותה בצבעים אדומים, כתומים וצהובים מטריפים ובוערים. אין צורך להסביר איזה פריים תקבלו פה.

שקיעה בהר אבנון. שילוב של נוף עוצר נשימה ותחושה של בריאת העולם. צילום ספיר אדלר
שקיעה בהר אבנון. שילוב של נוף עוצר נשימה ותחושה של בריאת העולם. צילום: אסף אספוב

חמוקי ניצנה יעד חדש ברזומה, ממש מהשבוע האחרון. מדובר בפארק סלעי קירטון שנמצא בקרבת הגבול עם מצרים – עזוז. הגבעות הלבנות והסלעים המעוגלים יוצרים צורה משגעת דמויית ירח. נצלו את המקום לצילומי נוף. הניגוד המוחלט של הסלעים הלבנים על השמים הכחולים פשוט מושלם ואין צורך בשום תוספת מעבר לכך. 

חמוקי ניצנה. שילוב מושלם בין סלעי הקירטון הלבנים לשמיים כחולים! צילום: ספיר אדלר

החולות הצבעוניים במכתש הגדול אומנם כשמדברים על טיול במכתשים השם הראשון שיעלה לרוב האנשים הוא מכתש רמון, אך הפעם אני רוצה לתת את תשומת הלב דווקא למכתש הפחות מתוייר מבין השניים – המכתש הגדול או בשמו השני מכתש ירוחם. אם תשאלו אותי, משהו בנוף הבתולי שלו, בצבעים ובשקט פשוט יותר מושך אותי. אגב גם שם תוכלו לטפס על הגבעות, ליהנות משקיעה מטורפת ולשחק עם הצללות תוך כדי צילום.

החולות הצבעוניים במכתש הגדול. צילום: ספיר אדלר

מצפה רביבים- המצפה הוקם כחוות ניסיונות חקלאית בשנת 1943 (חמש שנים לפני קום המדינה), ובכך הפך ליישוב היהודי הראשון בנגב בעת החדשה. החלוצים האמיצים שעלו על הקרקע, הצליחו להתיישב ולהיאחז בנגב כנגד כל הסיכויים והקימו חקלאות מפוארת וישוב פורח. בזכות רביבים, בית אשל וגבולות (המצפים הראשונים בנגב), פסקה ועדת החלוקה של חבר הלאומים כי הנגב יהיה חלק מהמדינה היהודית העתידית שתקום בארץ ישראל. ומה תמצאו במקום היום? המצפה משמש כאתר מורשת עולמית בו תוכלו לראות גם זיכרון לחקלאות ששגשגה בצמוד לזיכרונות ותיעודי המערכות הצבאיות שהתנהלו באזור – מטוסים, כלי תחבורה המשמשים לחקלאות, בורות מסתור ועוד.

מצוק הצינים והנדנדה – מצוק גבוה ועוצמתי במיוחד המשקיף על כל אזור שמורת עין עבדת ונחל חווארים, נמצא בסמוך לירידה לשמורה. הפריים שתקבלו פה הוא שילוב מושלם ומאוזן בין החומים של מדבר והכחולים של שמים. ניתן לקבל תצפית דומה גם מאזור קבר בן גוריון הסמוך לשם. 

תצפית מצוק הצינים והנדנדה וקבר בן גוריון. צילום: ספיר אדלר

גן לאומי עין עבדת – שמורה שבה נמצאות שלוש נביעות לאורכו של נחל צין. השמורה הינה בית גידול טבעי ליעלים ונשרים וכיוון שמדובר בשמורת טבע, הכניסה למים אסורה על מנת לשמור על שגרת חייהם של בעלי החיים בשמורה. הילדים שלכם יעופו על התצפית החיה על בעלי החיים. המסלול לא קצר, אבל אפשרי. אנחנו עשינו אותו לפני כשלוש וחצי שנים כשהייתי באמצע ההיריון השלישי והילד האמצעי שבחבורה היה בן שנתיים וחצי. ואיזה פריים תקבלו כאן? בעלי חיים בשטח המחיה הטבעי שלהם, השתקפויות מהחלומות לכל חובבי ההשתקפויות למיניהן, ולקינוח: מסגרת מושלמת של מפל בין קירות סלע. בקיצור, תענוג אמיתי.

שמורת עין עבדת. השתקפויות מהחלומות. צילום: ספיר אדלר

גן לאומי עבדת – אתר מורשת עולמי , חורבותיה של העיר הנבטית העתיקה. ואם תשאלו אותי… עוד לוקיישן לבחור בו בין זריחה לשקיעה ולדייק את קרני השמש בין החריצים של העתיקות, המעברים והקשתות.

עבדת העיר העתיקה. צילום: מיקי שאודר

העיר הנבטית שבטה– שריד נוסף להתיישבות העתיקה בנגב. הילדים שלנו התרוצצו בהנאה רבה בין העתיקות כאילו היו לא פחות ממבוך משוכלל (מאלו שההורים משלמים כניסה כאטרקציות בחופשים). כשאתם מצלמים נסו להשתמש במבנה הקיים על מנת לקבל מסגרות טבעיות לתמונה כגון – שער כניסה מאבן, חלון, תעלת מים וכן הלאה.

העיר הנבטית שבטה. על קשתות וקימורים. צילום: יוסי אלפנדרי

גן הפסלים במצפה רמון – לוקיישן מטריף לצילומי זריחה! הגן נמצא ממש על שפת המכתש מה שמעניק לו עוצמה שאין שניה לה במיוחד אם תגיעו בשעת בוקר מוקדמת לצפות בזריחה. בכללי הזריחות על המצוק של מצפה רמון מטריפות אז על אחת כמה וכמה כשהן מגיחות מבין מיצג סלעים אומנותי. אם אתם מגיעים עם הילדים נסו לתת להם להתרוצץ ולהתחבא בין הסלעים ולצלם אותם במצב הכי טבעי שלהם. טיפ נוסף בעניין שקשור דווקא לצילום הוא – נסו לצלם כך שרבע עד שליש מהתמונה הם בעצם סלע מטושטש והתמקדו בדמות שאתם מצלמים או להפך. שיטת צילום זו תעניק עומק וזווית ייחודית לתמונה. אם אתם עם ילדים נסו לתת להם להתרוצץ ולהתחבא בין הסלעים ולצלם אותם במצב הכי טבעי שלהם.

טיפ נוסף בעניין שקשור דווקא לצילום הוא – נסו לצלם כך שרבע עד שליש מהתמונה הם בעצם סלע מטושטש והתמקדו בדמות שאתם מצלמים או להפך. שיטת צילום זו תעניק עומק וזווית יחודית לתמונה. ואם כבר הגעתם למצפה רמון ולגן הפסלים, מומלץ להגיע לשם כשמחשיך. בסמוך לגן תמצאו את שביל האבנים הסולאריות שבו שביל אבנים הזוהרות בלילה, אם תגיעו בשעות הלילה המוקדמות תראו אותן בשיאן. 

ואיך מצטלמים שם ? צללית על הרצפה! כי אין יותר מדליק מזה!

זריחה בגן הפסלים במצפה רמון. צילום: ספיר אדלר

עוד במצפה רמון – חוות האלפקות, סמוך למכתש רמון בלב הר הנגב, בחווה יחידה מסוגה בעולם, יארח אתכם עדר אלפקות ולאמות יפהפיות מדרום אמריקה, לביקור שכולו כיף לגדולים ולקטנים, ו׳המקום׳ לצלם בו ילדים מבסוטים ומחייכים!

חוות האלפקות, המקום בה׳ הידיעה להצטלפם ולצלם ילדים מבסוטים! צילום: ספיר אדלר

אגם ירוחם – המקום של כל חובבי ההשתקפויות לבוא לשחק. איזה פריים תקבלו? ביום טוב, כשהשמיים בהירים והאגם שקט, תוכלו ליהנות מהשתקפויות ממכרות, כן כן שוב ממכר,כי השתקפויות זה אחד מסוגי הצילום הממכרים. היתרון פה הוא שבזמן שאתם מצלמים לילדים יש אינסוף מרחבים להתרוצץ בהם.

אגם ירוחם. משחקי השתקפויות באגם הקסום. צילום: ספיר אדלר

שקיעה על גבעות החול בסמוך לגלישת החולות של דרור – כשהגענו לגלישת החולות לא העליתי על דעתי בכלל את ההפתעה שתחכה לי לקראת הסוף – אחת השקיעות היפות ביותר שראיתי! כדור אש בוהק מעל גבעות חול אינסופיות , מהסוג שאתם רואים בתמונות של אנשים שחזרו מדובאי.  טיפ צילום ללוקיישן זה- תנו לילדים לזרוק חול כשהם עומדים עם השמש ברקע שלהם. תקבלו תמונות צללית קסומות עם אופי מדברי טהור. 

שקיעה בגבעות החול בסמוך לגלישת החולות של דרור. צילום: ספיר אדלר
שקיעה קסומה בגבעות החול בסמוך לגלישת החולות של דרור. צילום: ספיר אדלר

אז מה נשאר לכם?

להדרים, לטייל, לקחת את הטיפים לצילום , ליהנות מכל רגע ולתייג את תיירות הר הנגב ואותי באינסטה כדי שנוכל לראות אתכם מטיילים!

עניין אתכם? שתפו את הכתבה עם חברים!

ספיר אדלר

מאת:

ספיר אדלר

בלוגרית אופנה ולייף סטייל לילדים, צלמת סמארטפון, מנהלת סושיאל, גננת כבר 12 שנים ועוד כמה דברים ברזומה, אבל גם אמא לשלושה בנים, מטיילת בנשמה ומכורת מדבר רצינית.

מעניין? שתפו אחרים!

אולי יעניין אותך גם…

משקים פתוחים
משקים פתוחים בפתחת נצנה

24-26/04/2024 - חוה"מ פסח

3 מסלולים - חוויות לכל המשפחה

פסח 2024 בהר הנגב
עם בוא האביב, כשסביבנו מוריק ופורח, המרחבים קוראים לכם לבוא, לקחת נשימה עמוקה ולתת ללב לנוח ולהתמלא... תמצאו אצלנו בהר הנגב חוויות מדבריות, מרגשות ואותנטיות, ואת הקסם המדברי שיטעין אתכם בכוחות חדשים.
המדבר המקודש - אתרי פולחן בהר הנגב
ממצאים רבים על פולחן רוחני נתגלו ברחבי הר הנגב, וחושפים את תפקידו הרוחני החשוב של המדבר עבור שוכניו לאורך תקופות זמן ארוכות.

נשמח לעמוד לרשותכם

יש לך עוד שאלות? החלטתם להתארגן בתור קבוצה? מחפשים מי שיענו לך על השאלות? 
מוקד מידע של תיירות הר הנגב: 050-6577747

אולי יענין אותך גם

פסח 2024 בהר הנגב
עם בוא האביב, כשסביבנו מוריק ופורח, המרחבים קוראים לכם לבוא, לקחת נשימה עמוקה ולתת ללב לנוח ולהתמלא... תמצאו אצלנו בהר הנגב חוויות מדבריות, מרגשות ואותנטיות, ואת הקסם המדברי שיטעין אתכם בכוחות חדשים.
המדבר המקודש - אתרי פולחן בהר הנגב
ממצאים רבים על פולחן רוחני נתגלו ברחבי הר הנגב, וחושפים את תפקידו הרוחני החשוב של המדבר עבור שוכניו לאורך תקופות זמן ארוכות.
המסעדות והפאבים של הר הנגב
תומכים בעסקים המקומיים ומגלים עולם של קולינריה מדברית נפלאה קבלו את המסעדות ובתי הקפה שפתוחים למבקרים, מתארחים, מפונים ותושבים.
אחרי הגשם - גבים, בורות ומעיינות בהר הנגב
עין עקב תחתון, אבן רוח צים, עין ירקעם, גב ימין, בור סבחה - אל תגידו של ידעתם
משפחה מטיילת בסביבת שדה בוקר
איזור הר הנגב הוא גן עדן מבחינת טיולי משפחות. המרחבים העצומים, הנופים המרהיבים, המגוון הגדול של מסלולי טיולים...
איפה אפשר לראות שיטפונות בדרום? – טיולי שיטפונות בהר הנגב
כדי לטייל בטרק טוב לא צריך דרכון, רק לנסוע דרומה. כאן, בהר הנגב, מסתתרים מסלולי הליכה נהדרים.
טיולים בהר הנגב: מסלולי טיול ברכב פרטי לכל המשפחה
מחפשים מסלול טיול לשבת הקרובה בדרום? אספנו עבורכם ארבעה מסלולים מומלצים למשפחות בנופים מדבריים מהפנטים, אליהם ניתן להגיע ברכב הפרטי. לכל המקומות ניתן להיכנס חינם והם גם פתוחים בשבת.
יקבים וכרמים במדבר – יינות מפתיעים בהר הנגב
כאן, בין קפלי המדבר, מסתתרים להם כרמי יין המגדלים מגוון זנים של ענבים שהופכים ליין משובח אשר מפתיע בכל פעם מחדש. ביקבי הבוטיק הקטנים והמיוחדים של הר הנגב, תוכלו לנסות טעמים חדשים שאין במקומות אחרים בארץ ולצאת עם חוויה מיוחדת ושונה.
הר הנגב – 5 מסלולי טיול לאופנועים בדרום
כדי לטייל בטרק טוב לא צריך דרכון, רק לנסוע דרומה. כאן, בהר הנגב, מסתתרים מסלולי הליכה נהדרים.
סוכות 2023 בהר הנגב
המדריך המלא לצפייה בכוכבים!
המופע הגדול של שמי הנגב בקיץ, במהלך חודש אוגוסט, ובמהלכו ניתן לצפות במאות ״כוכבים נופלים״.
אוגוסט של לילות קיץ קרירים בהר הנגב!
בואו ל״לילות קיץ קרירים בהר הנגב״, שפע של חוויות מדבר לכל המשפחה בחודשי יולי-אוגוסט משעות אחה"צ ועד שעות הלילה באתרי התיירות של הר הנגב: שדה בוקר, ירוחם, פתחת ניצנה-עזוז ומצפה רמון, מומלץ להצטייד בסוודר!
אקסטרים במדבר: אטרקציות בנגב לאוהבי הריגושים

איך אתם אוהבים את האקשן שלכם?

באוויר או ביבשה (בעצם, בחולות)? על שני גלגלים או על 4 גלגלים? לכל חובבי האדרנלין והאקסטרים: הנה המלצות לאטרקציות בהר הנגב שיעלו לכם את הדופק.
חוגגים פסח בהר הנגב! מידע על כל האירועים
מצפה רמון - איפה אוכלים? ואיפה לנים?
פסח 2024 ברמת הנגב
איזו תקופה עוברת עלינו... זה הזמן לצאת ולהתמלא מהמרחבים של רמת הנגב ולהינות משלל חוויות לכל המשפחה
פסח 2024 בפתחת ניצנה
איזו תקופה עוברת עלינו... זה הזמן לצאת ולהתמלא מהמרחבים של פתחת ניצנה ולהינות משלל חוויות לכל המשפחה
רמת הנגב - איפה אוכלים?
פתחת ניצנה - איפה אוכלים?
חנוכה שמח בהר הנגב מגוון פסטיבלים וחוויות החל מ - 20 שקלים למשתתף

האתר בהרצה יתכנו תקלות. אנו עובדים עליהן כדי להביא לכם את חווית הגלישה הטובה ביותר