לעת שקיעה ובלילות המדבר מתעורר. קבלו כמה פעילויות קיציות ליליות ברחבי הר הנגב!

יעל לרנר

לעת שקיעה ובלילות המדבר מתעורר. קבלו כמה פעילויות קיציות ליליות ברחבי הר הנגב!

ללילות במדבר קסם משלהם- שמיים זרועי כוכבים, שקט ושלווה שאין כמותם וכמובן בעלי החיים המתגוררים במדבר ויוצאים לפעילותם הלילית. אספנו עבורכם כמה פעילויות לילה מעניינות במיוחד ברחבי הר הנגב, מוזמנים להצטרף!

אסטרונומיה ותצפיות כוכבים

שאו מרום אסטרונומיה יהודית

שאו מרום אסטרונומיה יהודית מזמינים אתכם להדרכת כוכבים מרתקת בלב מכתש רמון. בעזרת טלסקופים משוכללים וצייני לייזר תוזמנו לצפות בגרמי השמיים, לחוות את סודות הרקיע, להכיר את המזלות וקבוצות הכוכבים השונות, ללמוד את עקרונות האסטרונומיה הבסיסיים, ולהקים לתחייה את מערכת השמש בעזרת אמצעי המחשה מגוונים. שימו לב, ההדרכה מתבצעת על גבי מחצלות וכריות בליווי כיבוד קל שיחמם אתכם בליל המדבר הקריר. הפעילות מתקיימת בימים א – ה בשעות החשכה.

למידע נוסף התקשרו לטלפון 050-9919983 או היכנסו לאתר או לדף הפייסבוק

תצפיות הכוכבים של שאו מרום אסטרנומיה יהודית

שירת הכוכבים

בשירת הכוכבים מקיימים ערבי אסטרונומיה וכוכבים באופן פרטי\פתוח עבור זוגות ועד לקבוצות של מאות משתתפים. לתצפית כוכבים פרטית תוכלו להוסיף 'טעימה מדברית': 'בר בירה בוטיק' Made in Yeruham, 'קומזיץ מוזיקלי', 'ארוחת פויקה' מפנקת ועוד.  
ניתן להגיע בכל ימות השבוע א'-ה', בשעות הבוקר, אחה"צ ובערב. למידע נוסף היכנסו לאתר או לדף הפייסבוק

תצפית כוכבים בשירת הכוכבים. צילום: משה גלנץ

דרומה- תצפיות כוכבים ״השמיים מספרים״
תצפיות כוכבים מרתקות לכל המשפחה המועברות ע"י מדריכי אסטרונומיה מוסמכים.  בפעילות תוכלו להתנסות בשימוש בצייני לייזר מיוחדים ומפות כוכבים דיגיטליות, ללמוד להכיר את שמי הלילה של מכתש רמון ואת קבוצות הכוכבים השונות, לצפות דרך טלסקופים גדולים ומשוכללים על כוכבי לכת, ערפיליות בחלל, גלקסיות, ועוד. הפעילות מתקיימת בימים א'-ה' ומוצ"ש, 19:00-23:00 (בתיאום מראש) ומותנית בהרשמה של לפחות 10 אנשים. למידע נוסף היכנסו לאתר או לפייסבוק ניתן גם לשלוח הודעות וואטצאפ לטלפון 054-8105002

אסטרופאן- מצפה כוכבים נייד
תצפיות כוכבים מודרכות במכתש רמון או בכל מקום במרחב של רמת הנגב/ הר הנגב הגבוה , לפי הזמנות ותיאום מראש, כולל בסופי שבוע. בפעילות תוזמנו לשמוע הסבר מרתק על קבוצות השמיים וכוכב הצפון כולל תצפית דרך הטלסקופ על גרמי שמיים, לקבל למזכרת צילום שלכם על רקע של שביל החלב, ועוד. ואם תרצו להתעמק יותר בתחום צילום הכוכבים, מוזמנים להצטרף לסדנאות צילום כוכבים באיזור, חוויה מופלאה בפני עצמה. לפעילויות נוספות ומידע נוסף היכנסו לדף הפייסבוק או לאתר או התקשרו ליונתן בטל׳ 0546869582

סיורים, סיפורים וחוויות נוספות

סיורים, סיפורים ותצפיות עם איריס ברזאני

איריס ברזאני, מורת דרך, מציעה לכם מגוון חוויות ליליות במדבר, ואתם מוזמנים לבחור- סיור ״|סודות שבטה״- סיור עששיות בגן לאומי שבטה המשלב תצפית כוכבים, ״להאיר את ניצנה״- טיול עששיות קסום וקליל באיזור תל ניצנה החושף אוצרות בלב מדבר, וכולל חיפוש עקרבים ותצפית כוכבים מודרכת. בנוסף מציעה איריס תצפיות כוכבים פרטיות בכל מקום שתרצו, העוסקות באסטרונומיה, מיתולוגיה ופרספקטיבה.

למידע נוסף על הסיורים היכנסו לאתר

סיורי עששיות וגילוי אוצרות בלב מדבר עם מורת הדרך איריס ברזאני

נועם איש העקרבים ממצפה רמון 

אילו עקרבים חיים בארץ? האם הם מסוכנים? איך נולד עקרב?
ולמה הוא זוהר בחושך? נצא לסיור לילי בעקבות טורפי הלילה המפורסמים ובעזרת פנסי אולטרא-סגול נגלה את המסתורין של עקרבי הנגב. ונאזין לסיפורים על העקרב, בתיבול אגדות ואנקדוטות, וכמובן נחזור עם צילומים מדהימים וזכרונות נהדרים מערב בלתי נשכח!

אורך הסיור? כשעה, בהליכה רגלית נינוחה.
מתי? כל ערב עם רדת החשיכה בחודשים מרץ-אוקטובר
איפה? נפגשים בפאב הברך(WAZE ) , רובע דרכי הבשמים- מצפה רמון
עלות? 55 ש"ח למשתתף (כרטיס מגיל 3 ומעלה).
מה צריך? נעליים סגורות!!!! חובה! וגם -ביגוד חם! – הלילות קרירים.
הרשמה וכרטיסים? noamshalev.co.il

טיול לילי בעקבות העקרבים. צילום: נועם איש העקרבים

ספארי עקרבים עם יורם צביק בירוחם

כשהערב יורד מתחיל עולם נסתר וקסום של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות החשיכה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים.
בסיור המודרך לספארי לילה שמעביר יורם צביק, חוקר עקרבים, תוכלו ללמוד על החיים המסקרנים של העקרבים מקרוב, ללמוד על האקולוגיה וההתנהגויות הייחודיות להם, על הארסיות שלהם והחשיבות הגדולה שלהם לאדם ולסביבה. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים- בארוחת הלילה שלהם, במצבי התגוננות ואפילו בריקוד חיזור מהפנט. פרט לעקרבים תוזמנו לפגוש יצורי לילה נוספים כעטלפי חרקים, עכבישים ועוד.

אורך הסיור? כשעה וחצי בהליכה רגלית נינוחה.
מתי? בתיאום מראש. יש להתקשר ליורם צביק בטל׳ 054-4761761
איפה? נפגשים בכניסה לפארק אגם ירוחם
עלות? 50 ש"ח למשתתף, מתאים לילדים מגיל 5
מה צריך? נעליים סגורות!!!! חובה! וגם -ביגוד חם! – הלילות קרירים.

ספארי עקרבים בירוחם עם חוקר העקרבים יורם צביק. צילום: אור אלכסנברג


INside Mitzpeסיפורים מצפאים

סיור אינטימי ברחבי מצפה רמון שבו תוכלו להכיר את מצפה מקרוב, לשמוע על העבר, ההווה והעתיד של העיירה המדברית המבודדת, לפגוש דמויות צבעוניות, לשמוע סיפורים מפי מדריכים מקומיים, ולהכיר פינות חמד שיגלו בפנכם את סודותיה של העיירה הקסומה. הסיורים פתוחים לקהל הרחב במצפה רמון, במתכונת Free Tour (משלמים במקום כמה שרוצים ומרגישים). להרשמה היכנסו ללינק, מידע נוסף ניתן למצוא בדף הפייסבוק או בטלפון: איל 050-6393303, שיר 054-2502483

סיורים במקומות מפתיעים שרק המקומיים מכירים. סיורי אינסייד מצפה
סיורים במקומות מפתיעים שרק המקומיים מכירים. צילום: אינסייד מצפה

רגעים בתנועה- סדנת צילום חוויתית בנייד

סדנאות צילום בסמארטפון שמעבירה נועה ברנט באחד מהמקומות הקסומים בארץ- חמוקי ניצנה. הסדנא מתאימה ליחידים, זוגות וקבוצות, בתיאום מראש. לפרטים יש להתקשר לנועה בטלפון 0523379031  או להיכנס לדף הפייסבוק ולאתר

רגעים וזכרונות בסדנת צילום חוויתית בחמוקי ניצנה. צילום: נועה ברנט

תנועה חכמה- טיפולים וסדנאות במים

פעילות מים חווייתית ייחודית במדבר החם בשעות אחה״צ והערב, המתאימה לזוגות, משפחות וילדים.
הסדנה הינה חוויתית ממקום מעצים לתת כוחות ,אנרגיות ,גב ותמיכה לגוף ולנפש, הסדנה משלבת טכניקות טיפול מעולם המים ג'הארה, וואטסו, ועוד. הפעילות מתקיימת בבריכה פרטית מקורה, (מחוממת או ממוזגת), לצלילי מוזיקה רוגעת, ואורכת כשעתיים. במקום מקלחת ותא הלבשה ובחוץ פינת ישיבה בה מוגש כיבוד קל. למידע נוסף התקשרו לאיריס רוזן 0502442197 או היכנסו לאתר



עניין אתכם? שתפו את הכתבה עם חברים!

יעל לרנר

מאת:

יעל לרנר

יעל לרנר היא עיתונאית תיירות ותיקה, מחברת רב המכר ״רגעים קטנים״- ספר טיולים קלילים למשפחות וילדים ומייסדת אתר וקהילת רגעים קטנים בפייסבוק, שהקדישה את חייה ואת עבודתה לעולם התיירות. אחרי שהיגרה מאזור המרכז לקיבוץ אילות, גילתה מחדש את אילת והתאהבה בקהילה וברוח המקום. בתחילת 2020 החלה להדריך סיורי אומנות וסיורי טעימות באזור התעשיה של העיר בשיתוף תאגיד תיירות אילת.

מעניין? שתפו אחרים!

אולי יעניין אותך גם…

לילות קיץ קרירים במצפה רמון
קיץ של חוויות מדבריות, מקומיות ואותנטיות, לכל המשפחה על שפת מכתש רמון

יולי - אוגוסט 2024

המדריך המלא לצפייה בכוכבים!
המופע הגדול של שמי הנגב בקיץ, במהלך חודש אוגוסט, ובמהלכו ניתן לצפות במאות ״כוכבים נופלים״.
אוגוסט של לילות קיץ קרירים ברמת הנגב!
בואו ל״לילות קיץ קרירים בהר הנגב״, שפע של חוויות מדבר לכל המשפחה בחודש אוגוסט משעות אחה"צ ועד שעות הלילה. מומלץ להצטייד בסוודר!

נשמח לעמוד לרשותכם

יש לך עוד שאלות? החלטתם להתארגן בתור קבוצה? מחפשים מי שיענו לך על השאלות? 
מוקד מידע של תיירות הר הנגב: 050-6577747

אולי יענין אותך גם

המדריך המלא לצפייה בכוכבים!
המופע הגדול של שמי הנגב בקיץ, במהלך חודש אוגוסט, ובמהלכו ניתן לצפות במאות ״כוכבים נופלים״.
אוגוסט של לילות קיץ קרירים ברמת הנגב!
בואו ל״לילות קיץ קרירים בהר הנגב״, שפע של חוויות מדבר לכל המשפחה בחודש אוגוסט משעות אחה"צ ועד שעות הלילה. מומלץ להצטייד בסוודר!
המסעדות והפאבים של הר הנגב
תומכים בעסקים המקומיים ומגלים עולם של קולינריה מדברית נפלאה קבלו את המסעדות ובתי הקפה שפתוחים למבקרים, מתארחים, מפונים ותושבים.
טיולים בדרום למשפחות: נחל חווארים
הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על טיול ירח מלא בנחל חוורים: מה יש במסלול שעושה אותו כל כך מיוחד? למי הוא מתאים? מה חשוב לדעת לפני שמגיעים? ולמה שווה לטייל בו דווקא בלילה?
הלוקיישנים היפים לצילום בהר הנגב!
המדבר המקודש - אתרי פולחן בהר הנגב
ממצאים רבים על פולחן רוחני נתגלו ברחבי הר הנגב, וחושפים את תפקידו הרוחני החשוב של המדבר עבור שוכניו לאורך תקופות זמן ארוכות.
פסח 2024 בהר הנגב
עם בוא האביב, כשסביבנו מוריק ופורח, המרחבים קוראים לכם לבוא, לקחת נשימה עמוקה ולתת ללב לנוח ולהתמלא... תמצאו אצלנו בהר הנגב חוויות מדבריות, מרגשות ואותנטיות, ואת הקסם המדברי שיטעין אתכם בכוחות חדשים.
משפחה מטיילת בסביבת שדה בוקר
איזור הר הנגב הוא גן עדן מבחינת טיולי משפחות. המרחבים העצומים, הנופים המרהיבים, המגוון הגדול של מסלולי טיולים...
טיולים בהר הנגב: מסלולי טיול ברכב פרטי לכל המשפחה
מחפשים מסלול טיול לשבת הקרובה בדרום? אספנו עבורכם ארבעה מסלולים מומלצים למשפחות בנופים מדבריים מהפנטים, אליהם ניתן להגיע ברכב הפרטי. לכל המקומות ניתן להיכנס חינם והם גם פתוחים בשבת.
יקבים וכרמים במדבר – יינות מפתיעים בהר הנגב
כאן, בין קפלי המדבר, מסתתרים להם כרמי יין המגדלים מגוון זנים של ענבים שהופכים ליין משובח אשר מפתיע בכל פעם מחדש. ביקבי הבוטיק הקטנים והמיוחדים של הר הנגב, תוכלו לנסות טעמים חדשים שאין במקומות אחרים בארץ ולצאת עם חוויה מיוחדת ושונה.
הר הנגב – 5 מסלולי טיול לאופנועים בדרום
כדי לטייל בטרק טוב לא צריך דרכון, רק לנסוע דרומה. כאן, בהר הנגב, מסתתרים מסלולי הליכה נהדרים.
סוכות 2023 בהר הנגב
אקסטרים במדבר: אטרקציות בנגב לאוהבי הריגושים

איך אתם אוהבים את האקשן שלכם?

באוויר או ביבשה (בעצם, בחולות)? על שני גלגלים או על 4 גלגלים? לכל חובבי האדרנלין והאקסטרים: הנה המלצות לאטרקציות בהר הנגב שיעלו לכם את הדופק.
חוגגים פסח בהר הנגב! מידע על כל האירועים
מצפה רמון - איפה אוכלים? ואיפה לנים?
פסח 2024 ברמת הנגב
איזו תקופה עוברת עלינו... זה הזמן לצאת ולהתמלא מהמרחבים של רמת הנגב ולהינות משלל חוויות לכל המשפחה
פסח 2024 בפתחת ניצנה
איזו תקופה עוברת עלינו... זה הזמן לצאת ולהתמלא מהמרחבים של פתחת ניצנה ולהינות משלל חוויות לכל המשפחה
רמת הנגב - איפה אוכלים?
פתחת ניצנה - איפה אוכלים?
חנוכה שמח בהר הנגב מגוון פסטיבלים וחוויות החל מ - 20 שקלים למשתתף

האתר בהרצה יתכנו תקלות. אנו עובדים עליהן כדי להביא לכם את חווית הגלישה הטובה ביותר